Porovnanie SEO nástrojov

Najlepšie SEO nástroje online 2024

Ak hľadáte kvalitné SEO nástroj, ktorý vám ušetrí veľa manuálnej práce a naozaj pomôže vylepšiť váš projekt, ste na správnom mieste. Otestovali sme množstvo SEO nástrojov a vybrali najlepších päť. Pozrite sa, ktorý obstál najlepšie v našom porovnaní.

Redakce 5nej
Hodnotil/a Redakce 5nej

Redakce 5nej.cz se skládá ze zkušených bankéřů, marketingových specialistů, jazykových guru a fitness nadšenců, kteří věnují maximum svého úsilí a času na vytvoření kvalitního obsahu. Naše srovnání a recenze jsou vytvářeny nezaujatě a tak aby šetřily váš čas.

Vydáno: 20. 8. 2019

Aktualizováno: 25. 1. 2024

1.

Marketing Miner je SEO nástroj, ktorý predovšetkým získava hodnotné dáta o kľúčových slovách, URL, doménach a vašich produktoch.

2.

Mangools je SEO nástroj, ktorý sa zameriava hlavne na analýzy kľúčových slov, spätných odkazov a SERPu.

3.

SEMOR je komplexný SEO nástroj, ktorý ocenia nielen marketingoví freelanceri, ale aj majitelia rôznych webových projektov a e-shopov.

4.

SEMrush je SEO nástroj, ktorý robí webové audity, analýzy SERP, tiež sa zameriava na sociálne siete a taktiež dodáva hodnotné informácie o konkurencii.

5.

Ahrefs je SEO nástroj, ktorý sa zameriava hlavne na monitorovanie vyhľadávanosti, konkurencie a taktiež monitoruje vašu niku.

Financie
Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
25 EUR / mesiac
€ 49 / mesiac
Zadarmo
$99.95 / mesiac
$99 / mesiac
Cena najdrahšej tarify
89 EUR / mesiac
€ 129 / mesiac
4 EUR/mesiac
$399.95 / mesiac
$999 / mesiac
Trial verzia
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Platba kartou online
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Dôležité funkcie a parametre
Analýza kľúčových slov
Nástroj na získavanie dát pre kľúčové slová. Napríklad dáta o objeme mesačného vyhľadávania, o objeme ročnej hľadanosti a taktiež cenu za klik v PPC
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Analýza URL
Technická SEO analýza, ktorá dokáže zistiť napríklad, či je URL indexovateľná, či má všetky dôležité HTML tagy ako napdpis H1, meta značky, aký vracia URL status kód alebo ako rýchlo sa stránka načíta
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Porovnanie s konkurenciou
Funcke nástroje, ktoré dokáže porovnať váš web s webom konkurenciou. V závislosti od typu nástroja môžete porovnávať napríklad počet spätných odkazov a ich silu, množstvo obsahu, stav technického SEO a ďalšie
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Jednorazová analýza
Jednorazová analýza dokáže zistiť technický stav SEO, preskúmať viditeľnosť celého webu vo výsledkoch vyhľadávania, zistiť hľadanosť kľúčových slov alebo navrhnúť vhodné kľúčové slová
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Stráženie existencie spätných odkazov
Nástroj pre evidenciu spätných odkazov, ktorý dokáže prechádzať webové stránky a strážiť, či je na nich váš odkaz
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Podávanie reportov
Reporty podľa vášho nastavenia. Z reportov sa môžete napríklad dozvedieť posun na pozíciách za dané obdobie, počet nových získaných pozícií vo vyhľadávaní a podobne
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Hľadanie podobných webov pre odkazy
Nástroj na vyhľadávanie tematicky podobných webov, na ktorých by bolo dobré získať spätný odkaz
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Rýchlosť webu
Nástroj na meranie rýchlosti webu
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Indexovateľnosť
Preverenie stránky URL, či je pre vyhľadávače priechodné a dokážu ju zaradiť do svojich výsledkov vyhľadávania
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Sociálne signály
Zmienky o webe na rôznych sociálnych sieťach ako je Facebook, Twitter, Instagram, YouTube a podobné
Ano
Ano
Ne
Ano
Ano
Našepkávač
Funcke vo vyhľadávačoch, ktorá používateľom napovedá pri vyhľadávaní. Pomocník vzniká z najčastejšie zadaných fráz, ktoré používatelia vyhľadávajú. SEO nástroj by mal vedieť tieto dáta získať a navrhnúť pri analýze kľúčových slov
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Hľadanie zmienok o webe
Funkcia pre vyhľadávanie zmienok o vašom webe kdekoľvek na internete
Ano
Ano
Ne
Ano
Ano
Kontrola status kódov
Kontrola statusových kódov, ktoré vracia analyzované URL webu. Je dôležité strážiť si status kódy, aby sa zabránilo vrátením chybových kódov ako 404, 5xx
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Hľadanosť a cpc
Funkcia na získanie objemu vyhľadávania kľúčových slov a ceny za kliknutie v PPC reklame (CPC=Cost Per Click)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Zistenie vstupných stránok
Funkcia na zistenie, aké vstupné stránky ponúka vyhľadávače vo svojich výsledkoch na konkrétne otázky (kľúčové slová)
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Metrika inzercia ppc
Funkcie na sledovanie rôznych metrík v PPC, ktoré vám poslúžia pri analýzach
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Kontrola plagiátorstva
Funkcia na kontrolu obsahu, ktorá stráži, či nie je podobný obsah skopírovaný odinakiaľ alebo či nie je až veľmi podobný
Ano
Ne
Ne
Ano
Ne
Možnosť viacerých užívateľov nástroja
Možnosť, ktorá sprístupňuje nástroj viacerým užívateľom, ktorí môžu pracovať v nástroji v rovnakom čase s rôznymi užívateľskými účtami
Ano
Ano
Ano
Ano (za příplatok)
Ano
Možnosť prepojenia s google analytics
Napojenie nástroja na Googl Analytics, z ktorého dokáže získavať ďalšie dáta pre analyzovanie
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Maximálny počet projektov
Maximálny počet projektov (webov), ktoré môžete viesť pod jedným tarifom/účtom
20
nie je limitované
nie je limitované
200
100
Tutoriál k seo nástroju
Obsiahly návod, ktorý vás prevedie používaním nástroja a vyťažením jeho funkcií k maximálnemu úžitku
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Podpora
Dostali sme reakciu?
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Podpora v CZ/SK
Ano
Ano
Ano
Ne
Ne
Facebook správy
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Live chat
Ano
Ano
Ano
Ne
Ano
Telefón
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
E-mail
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano

Marketing Miner Recenzia 1. Marketing Miner Recenzia

Shrnutí recenze

Marketing Miner je český SEO nástroj, ktorý pôsobí na trhu od roku 2015. Svoje služby delí do štyroch taríf – Minee, Miner, Digger a Machine (čím vyššia tarifa, tým viac možností). Marketing Miner je vhodný pre agentúru, jednotlivcov i majiteľov projektu/e-shopu. Marketing Miner je nástroj, ktorý dokáže na základe vstupu získať dáta dôležité pre rozhodovanie v marketingovom ohľade (vstupy sú nasledujúce: frázy, doména, URL, názov produktu).

Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Hodnotenie redakcie
hodnotené 31 parametrov
10/10
Hodnotenie používateľov
hodnotené 13x
3.6/5
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 4 parametrov:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
Financie
10/10
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 21 parametrov:
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
Dôležité funkcie a parametre
10/10
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 6 parametrov:
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Podpora
10/10

Výhody

  • Monitoring brandu. Funkcia, ktorá zistí, kde sa o vašom webe kto zmieňuje.

Nevýhody

  • Na jednej tarife nemôže byť viac ľudí.

Mangools Recenzia 2. Mangools Recenzia

Shrnutí recenze

Mangools je SEO nástroj, ktorý pôsobí na trhu od roku 2014 a pochádza zo Slovenska. Svoje služby delia do troch taríf – Mangools Basic, Mangools Premium, Mangools Agency. Čím vyššia tarifa, tým viac možností vám Mangools poskytne. Celý SEO nástroj sa rozdeľuje do piatich sekcií a každá má svoju funkciu (KWFinder, SERPChecker, SERPWatcher, LinkMiner a SiteProfile).

Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Hodnotenie redakcie
hodnotené 31 parametrov
10/10
Hodnotenie používateľov
hodnotené 9x
3.6/5
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 4 parametrov:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
Financie
10/10
Celkové skóre 9.6/10 sa skladá z hodnotenia 21 parametrov:
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
Dôležité funkcie a parametre
9.6/10
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 6 parametrov:
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Podpora
10/10

Výhody

  • Kompletná analýza kľúčových slov, ktorá má naozaj veľa funkcií. Napríklad dokáže predpovedať, aké ťažké bude dostať sa na pozície konkrétnych kľúčových slov, tzv. SEO Difficulty.

Nevýhody

  • Užšie portfólio funkcií.

SEMOR Recenzia 3. SEMOR Recenzia

Shrnutí recenze

SEMOR je komplexný SEO nástroj, ktorý ocenia nielen marketingoví freelanceri, ale aj majitelia rôznych webových projektov a e-shopov. Tento nástroj meria pozície stránok vo vyhľadávačoch, stráži spätné odkazy, získava dôležité dáta zo SERP a tiež napríklad pomáha s technickou analýzou webu. Vďaka svojej cenovej politike je SEMOR vhodný ako pre tímy s napätým rozpočtom, tak aj pre väčšie projekty.

Celkové skóre 9.5 /10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Hodnotenie redakcie
hodnotené 31 parametrov
9.5 /10
Hodnotenie používateľov
hodnotené 6x
3.7/5
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 4 parametrov:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
Financie
10/10
Celkové skóre 8.6/10 sa skladá z hodnotenia 21 parametrov:
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
Dôležité funkcie a parametre
8.6/10
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 6 parametrov:
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Podpora
10/10

Výhody

  • Platba za používanie nakúpenými kreditmi

Nevýhody

  • Platnosť nakúpených kreditov je 6 mesiacov

Semrush Recenzia 4. Semrush Recenzia

Shrnutí recenze

SEMrush je SEO nástroj, ktorý na trhu pôsobí viac ako deväť rokov . Má štyri pobočky a jednu z nich aj v Českej republike. Svoje služby delia do štyroch taríf – Pro, Guru, Business a Enterprise. Čím vyššia tarifa, tým viac možností a tarifa Enterprise si navyše môžete poskladať podľa vlastných potrieb. SEMrush je vhodný pre jednotlivcov, agentúry aj majiteľov projektu/e-shopu. Priamo na stránkach semrush.com nájdete vzdelávaciu Akadémiu, sekciu s webinármi a blog, kde sú užitočné články so SEO tématikou.

Celkové skóre 8.9/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Hodnotenie redakcie
hodnotené 31 parametrov
8.9/10
Hodnotenie používateľov
hodnotené 17x
4.3/5
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 4 parametrov:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
Financie
10/10
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 21 parametrov:
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
Dôležité funkcie a parametre
10/10
Celkové skóre 6.6/10 sa skladá z hodnotenia 6 parametrov:
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Podpora
6.6/10

Výhody

  • Môžete v rámci jednej tarify merať až 200 webov, čo je v porovnaní s ostatnými SEO nástrojmi z nášho porovnania naozaj veľa

Nevýhody

  • Chybí podpora v slovenčině

Ahrefs Recenzia 5. Ahrefs Recenzia

Shrnutí recenze

Ahrefs tvorí nadnárodný tím s koreňmi na Ukrajine, ale hlavné sídlo má v Singapure. Na trh vstúpil v roku 2011. Svoje služby delia do štyroch taríf – Lite, Standard, Advanced, Agency. Platí, že čím vyššia tarifa, tým viac možností máte a pokiaľ by ani najvyššia tarifa nestačila, tak je možnosť osobného dohovoru a vylepšenia tarify. Ahrefs je vhodný pre jednotlivcov, agentúry aj majiteľov projektu. Pre tých, ktorí sa potrebujú viac dozvedieť alebo vzdelávať v oblasti marketingu a SEO, má Ahrefs svoju Akadémiu a blog.

Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení všech 31 parametrů:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Hodnotenie redakcie
hodnotené 31 parametrov
8.6/10
Hodnotenie používateľov
hodnotené 5x
4.2/5
Celkové skóre 10/10 sa skladá z hodnotenia 4 parametrov:
  • Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
  • Cena najdrahšej tarify
  • Trial verzia
  • Platba kartou online
Financie
10/10
Celkové skóre 9.1/10 sa skladá z hodnotenia 21 parametrov:
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza URL
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Jednorazová analýza
  • Stráženie existencie spätných odkazov
  • Podávanie reportov
  • Hľadanie podobných webov pre odkazy
  • Rýchlosť webu
  • Indexovateľnosť
  • Sociálne signály
  • Našepkávač
  • Hľadanie zmienok o webe
  • Kontrola status kódov
  • Hľadanosť a cpc
  • Zistenie vstupných stránok
  • Metrika inzercia ppc
  • Kontrola plagiátorstva
  • Možnosť viacerých užívateľov nástroja
  • Možnosť prepojenia s google analytics
  • Maximálny počet projektov
  • Tutoriál k seo nástroju
Dôležité funkcie a parametre
9.1/10
Celkové skóre 6.6/10 sa skladá z hodnotenia 6 parametrov:
  • Dostali sme reakciu?
  • Podpora v CZ/SK
  • Facebook správy
  • Live chat
  • Telefón
  • E-mail
Podpora
6.6/10

Výhody

  • Ahrefs má najväčší index 'živých' odkazov.

Nevýhody

  • Chýbajú tu funkcie na kontrolu plagiátorstva.

Čo je SEO?

SEO je skratkou anglického označenia „Search Engine Optimalization“, ktoré v slovenčine poznáme pod názvom optimalizácia pre vyhľadávače . Ide o aktivitu s cieľom získania návštevnosti z vyhľadávačov typu Google.cz, Seznam.cz, Bing.cz alebo Yahoo.com. Tieto ciele dosahujú majitelia webov mnohými spôsobmi a existuje nespočet teórií, ktoré sa niekedy aj navzájom vylučujú. To znamená, že získanie vysokých pozícií vo vyhľadávačoch nie je exaktná veda s jasným receptom, ale súhrn mnohých faktorov, ktoré spolu súvisia.

Medzi najčastejšie SEO aktivity patrí optimalizácia pre kľúčové slová, zverejňovanie relevantného obsahu na webe, optimalizácia rýchlosti a prehľadnosti webu a predovšetkým získavanie spätných odkazov. Cieľom vyhľadávačov je priniesť návštevníkovi, čo najkvalitnejší obsah pre dané kľúčové slovo .

Každým rokom sa algoritmy vyhľadávačov vylepšujú a tomuto cieľu približujú. Vďaka tomu, že svoj web optimalizujete pre vyhľadávače, síce môžete na krátky čas získať návštevnosť, ale na dlhodobejšie účely je potrebné vytvoriť zaujímavý obsah pre návštevníkov. S tým vám významne pomôžu SEO nástroje.

Prečo je SEO nutná súčasť vášho web marketingu?

SEO pomáha webu vo zviditeľnení vo výsledkoch vyhľadávania . Zmyslom optimalizácie pre vyhľadávače je napríklad vytváranie vstupných stránok webu alebo úprava existujúcich, kam sa pridá ďalší obsah. Cieľom je priviesť z vyhľadávačov ďalšiu návštevnosť. Túto návštevnosť môžeme označiť ako potenciálnych zákazníkov/klientov. Z toho dôvodu má SEO svoje miesto v marketingovom rozpočte, pretože pomáha privádzať zákazníkov a zvyšovať tržby.

Ako pomocou nástrojov urobiť analýzu webu?

SEO nástroje majú niekoľko špecializovaných funkcií, ktoré vám pomôžu napríklad:

  • Analýzou kľúčových slov
  • Porovnanie s konkurenciou
  • Strážením spätných odkazov
  • S meraním pozícií kľúčových slov vo vyhľadávačoch
  • Pri hľadaní tematicky podobných webov
  • Analyzovať technický stav webu
  • a mnoho ďalšieho

Väčšina testovaných SEO nástrojov má funkciu pre jednorazovú SEO analýzu webu. Pokiaľ si v nástroji založíte nový projekt a pridáte do neho adresu svojho webu, tak nástroj tento web preskúma zo všetkých strán.

Z výsledkov analýzy sa dozviete niečo o technickom stave webu a tiež o jeho on-page SEO . To znamená, že môžete napríklad získať prehľad o chybových statusoch (napr. 404 chyba), rýchlosti podstránok, chýbajúcich meta značiek, zistenie indexovateľnosti a mnoho ďalších ukazovateľov.

Urobiť analýzu webu je s týmito nástrojmi väčšinou veľmi jednoduché. Ťažšie je však napravovanie chýb a nedostatkov, ktoré vám analýza ukáže.

Aké praktiky v SEO fungujú?

Každý rok sa SEO špecialisti predbiehajú vo svojich predikciách, čo bude v konkrétnom roku v SEO najlepšie fungovať. Odborné magazíny prinášajú prehľad najlepších SEO techník pre aktuálny rok 2022 a tak ďalej. Určite sa k vám podobné prehľady taktiež dostali, ale za celú existenciu SEO vždy záležalo len na pár najdôležitejších veciach.

Dôležité veci pre SEO

  1. Technicky dobre urobený web
  2. Kvalitný obsah
  3. Kvalitné odkazové portfólio (linkbuilding)

Prečo sú dôležité kľúčové slová?

Kľúčové slová sú vlastne frázy, ktorými používatelia, klienti, zákazníci vyhľadávajú informácie na internete. Tými informáciami sú aj dopyty po službách, produktoch a riešení nejakých problémov. To znamená, že kľúčové slová môžu súvisieť s vašim odborom av ideálnom prípade vám pomôžu zvýšiť tržby.

Analýza kľúčových slov je na začiatku hľadania relevantných kľúčových slov, ktoré sú dôležité pre váš web a e-shop. Analýza vám pomôže zistiť objem hľadanosti konkrétnych kľúčových slov. Platí, že čím vyššia hľadanosť slova je, tým dôležitejšie je sa konkrétnemu slovu venovať. To znamená pre neho vytvoriť vstupnú stránku, ktorá dokonale odpovie návštevníkom na všetko týkajúce sa danej otázky (kľúčového slova).

Kľúčové slovo potom môže byť napríklad: Galaxy S20, predaj tričiek, potlač, tričiek, inštalatér praha, servis Apple, ako opraviť pákovú batériu a tak ďalej.

Kľúčové slová sa musia rozdeľovať podľa dôležitosti pre biznis, podľa dôležitosti podporenia značky, ale ciele a dôležitosť kľúčových slov môže byť oveľa viac rozmanitá, pretože sa v nich odráža samotný zámer webu.

Linkbuilding

Linkbuilding sa do slovenčiny prekladá ako získavanie spätných odkazov. Spätné odkazy pomáhajú webu zvyšovať autoritu a dôveryhodnosť. V konečnom dôsledku to znamená, že vyhľadávače dávajú takémuto webu prednosť vo výsledkoch vyhľadávania.

Spätný odkaz je odkaz, ktorý smeruje z nejakého webu na iný web. Spätné odkazy pomáhajú vyhľadávačom prechádzať internet a zisťovať význam stránok a teoreticky aj ich kvalitu.

Ak vás zaujíma, ako zistiť počet spätných odkazov , tak máte na výber bezplatné riešenie v podobe Google Search Console . Tá však nevypovedá nič o kvalite a sile odkazov, alebo môžete použiť niektorý z komerčných SEO nástrojov. Tie zistí spätné odkazy a ukážu vám ich ranky, ktoré je možné chápať ako hodnotenie kvality odkazu.

Ako vybrať najlepší SEO nástroj online?

Chcete investovať do SEO optimalizácie pre váš projekt? Tu je niekoľko vecí, ktoré musíte zvážiť. Väčšinou nájdete na trhu komplexné SEO nástroje , ktoré obsahujú všetky možné funkcie, na ktoré si spomeniete. Úzko špecializovaných nástrojov je na trhu tiež dosť a aj keď majú obmedzené funkcie, tak to na ich cene nie je vôbec poznať.

Koľko peňazí ste ochotní investovať?

Hneď na začiatok prichádza veľká otázka peňazí. Je potrebné zvážiť, či chcete platiť mesačne alebo raz za rok. Pri platbe na dlhšiu dobu sa dá za nástroj výrazne ušetriť.   Existujú množstvo SEO nástrojov, ktoré sa pohybujú v rôznych cenových reláciách. Využívať môžete nástroje zadarmo, alebo za ne platiť niekoľko tisíc dolárov mesačne. Drahšie nástroje majú lepšie funkcie a väčšinou lepšie dáta alebo vedia s dátami lepšie zaobchádzať.

Cena nástroja musí korešpondovať s vašim rozpočtom a veľkosťou projektu. Určite sa dá začať pri lacnejšom nástroji a postupne s rastom projektu prejsť na ten drahší a robustnejší.

Máte čas a prostriedky na rozlúštenie dát zo web SEO nástroje?

Existujú niektoré nástroje pre SEO ako sú napríklad Screaming Frog alebo Majestic SEO , ale ak si vyberiete práve tieto, mali by ste mať na pamäti, že strávite ďalší čas nad analyzovaním podrobných údajov, ktoré vám predložia. Tieto nástroje nie sú úplne zadarmo. Ich bezplatné verzie sú veľmi obmedzené. S platenými verziami týchto nástrojov získate pri analyzovaní webu nesmierne množstvo dát, ale tieto dáta je potrebné vedieť správne vyhodnotiť. To by pre SEO špecialistu nemal byť žiadny problém, ale majiteľom projektov, webov a e-shopov získané dáta väčšinou nič nepovie , pretože im nerozumie.

Pokiaľ nemáte čas alebo zručnosti na vyhodnocovanie dát , zvážte výber inteligentného nástroja pre SEO, ktorý nielen zhromažďuje dáta, ale tiež vytvára prehľadný a zrozumiteľný report.

Chcete nástroj, ktorý zvládne „všetko“ alebo špecializovaný?

Ako sme už spomínali, existujú webové SEO nástroje, ktoré sa špecializujú na jednu konkrétnu oblasť (spätné odkazy, analýza kľúčových slov , analýza vlastných stránok…). Tieto nástroje sú užitočné, pokiaľ vám ide o zlepšenie konkrétneho problému. Ale ak neviete, v čom je ‚zakopaný pes‘, poobzerajte sa po SEO nástroji, ktorý je viac kompexný . Takýto nástroj vám presne ukáže dáta, štatistiky a výsledky, prípadne navrhne aj riešenie.

Hodí sa online marketing SEO nástroj pre váš projekt?

Potrebujete viac prihlásení a účtov pre veľký tím užívateľov alebo vám stačí jednoducho analyzovať jeden web, jeden užívateľ, jedno prihlasovacie nastavenie? Veľký projekt skrátka nenapasujete na tú istú tarifu, ktorá stačí menšiemu webu.

Pri výbere SEO nástroja preto zvážte napríklad to, koľko ľudí by malo mať v jeden rovnaký čas do nástroja prístup , dávajte si pozor, či nie je nástroj obmedzený počtom otázok, pretože, čím viac otázok nástrojmi položíte, tým vyššia tarifa budete potrebovať.

Aké funkcie skutočne potrebujete?

Než začnete vyhľadávanie, urobte si zoznam funkcií, ktoré potrebujete – čo je pre vašu firmu rozhodujúce a čo je dobré mať ? Akonáhle viete, čo presne potrebujete, je ľahké to nájsť.

Tu sú niektoré funkcie, ktoré by mohli byť na vašom počiatočnom zozname:

  • analýza kľúčových slov
  • zistenie vstupných stránok
  • stráženie a evidencia spätných odkazov
  • kontrola status kódov
  • meranie pozícií kľúčových slov vo vyhľadávaní
  • vyhľadanie podobných webov, konkurencia
  • monitoring PPC reklamy
  • analýza stránok a technického SEO
  • analýza obsahu

SEO nástrojov je na trhu veľa a každý má nejaké svoje ďalšie špecifické funkcie, ktoré ostatní nemajú. Nakoniec je vždy na vás, vybrať si nástroj s funkciami, ktoré budete potrebovať.

Ako zistiť počet spätných odkazov

Ako som už naznačil vyššie v článku, tak počet spätných odkazov sa dá zistiť s nástrojom Google Search Console. To je základný nástroj, ktorý dokáže zhromažďovať rôzne dáta, medzi ktorými sú aj odkazujúce webové stránky.

V Google Search Console prejdite do služby a kliknite v ľavom menu na položku Odkazy a potom na Najčastejšie odkazujúce weby.

Ďalšími možnosťami , ako zistiť počet spätných odkazov , sú platené nástroje ako Ahrefs , Majestic alebo SEMrush . Ich roboti dokážu prechádzať výsledkami vyhľadávania, takže dokážu vierohodne zobraziť spätné odkazy na rôzne webové stránky. Oproti Google Search Console vie vyhodnotiť kvalitu odkazujúcich stránok (domén) a tým vám napovie o výhodnosti a sile odkazu.

Potrebujete pomoc so zlepšovaním webu na základe odporúčaní webového SEO nástroja?

Ak je odpoveď áno, hľadajte taký SEO nástroj, ktorý vám uľahčí aj túto úlohu. Niektoré SEO nástroje ponúka svoj tím služieb na vykonanie zlepšenia. Iné nástroje dokážu uľahčiť zadávanie práce napríklad vašim zamestnávateľom. Vždy to ale väčšinou znamená, že by mal byť v tíme niekto kompetentný, kto údajom a inštrukciám z nástroja aspoň trochu rozumie. Niekedy to môže byť interný zamestnanec a niekedy sa oplatí najať externého SEO konzultanta.

Dá sa prepojiť web SEO nástroj s ďalšími marketingovými nástrojmi, ktoré používate?

Marketingová integrácia a automatizácia sú stále dôležitejšie, pretože zvyšujeme počet nástrojov, ktoré denne používame. Zoznámte sa teda lepšie s nástrojmi, ktoré už používate a zistite, či idú prepojiť s ďalšími nástrojmi – v našom prípade SEO nástrojom. Hľadajte funkcie ako export a import dát. Zaistíte tak, že vaše nástroje budú pracovať pre vás s minimom úsilia z vašej strany. Pri väčších dátach je potrebné, aby nástroj vedel exportovať minimálne do excelovskej tabuľky, Google Sheets, ale ďaleko lepšie je, ak zvláda export napríklad do Google Data Studio.

Porovnávajte výhody SEO nástrojov

Keď ste zúžili svoj zoznam SEO nástrojov, pozrite sa, aké pridané doplnky SEO nástroj ponúka. Hľadajte výhody, ako sú napríklad webináre, tutoriály, online chat, edukatívne semináre a podobne. Ideálne samozrejme je, ak sú všetky tieto benefity zadarmo. Mnoho SEO nástrojov má SEO tutoriály zadarmo na svojich weboch alebo blogoch. Z týchto tutoriálov sa nielen naučíte niečo o SEO problematike, ale taktiež sa často dozviete dosť podstatných informácií o samotnom nástroji.

Mnoho nástrojov má testovacie verzie alebo obmedzené bezplatné verzie. Vyskúšajte si ich, nech máte s čím porovnávať.

5 najlepších SEO nástrojov


Prispieť svojou skúsenosťou
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!

Užívateľské skúsenosti

1 skúseností

Pouzivam Guru za $199 /m a je to ten nejlepsi tool co jsem kdy pouzival. Nejen ze se tam da delat seo do hloubky a ppc, take pomaha vytvaret super reporty pro vase klienty

Hodnocení - 3
Vlastimil Slechta
14. 8. 2020